söndag 10 april 2011

Grubbel !!!

Nu är jag inne i en period då jag "stannat upp" och börjat tänkt !!! Skit också, borde tänka hela tiden men på något sätt försöker jag blunda och bara se framåt. Det finns personer som jag tycker väldigt mycket om som går igenom ett helvete just nu och jag bara maler på och blundar för dessa orättvisor som om dom skulle försvinna. Om jag inte låtsas om detta så kanske det inte finns och allt blir bra. Kan jag känna mig stolt då om det inte går vägen, kan jag då börja bry mig ? - Absolut inte !!! När jag väl stannar upp och tänker mig in i detta så förstår jag vilket kaos dom har, jag skulle för allt i världen inte vilja gå igenom detta, jag skulle inte klara av det !!! Många av oss har svårt att veta hur vi ska hantera dessa situationer och därför är det så viktigt att lära våra barn omtanke och låta dom vara delaktiga i sorg så att dom inte blir rädda för att hantera dessa situationer. Detta skrev en person som varit med om en fruktansvärd sorg, en sorg som aldrig går över och det är så rätt. Jag har bearbetat en sorg i många år men den har inte fått sitt avslut än och fast jag fått förberett mig så länge så kommer jag att bryta ihop den dagen det får sitt slut. Mormor är för mig, förutom mina barn, mitt allt !!! Men hon vet inte riktigt vem jag är, men använder jag ordet mormor när jag pratar med henne så blir hon lugn och säger jag att jag älskar henne så blir hon först glad och sen gråter hon en skvätt, precis som att hon fattade. Jag måste stanna upp hela tiden och visa er därute att jag bryr mig och att jag bryr mig för att jag tycker om er. Men hur är det bästa sättet att visa hur man bryr sig ? Jag ska göra det på mitt sätt, hoppas det är rätt bara................... Idag skulle jag behövt min mormor, för idag fick jag känna på hur det känns att bli vald sist och det var inte alls kul, så man hade behövt lite självförtroende påfyllning av henne !!! KRAM

2 kommentarer:

  1. Alla bär vi runt på vår egen ryggsäck av sorg och bekymmer. Att i bland blunda och låsas som inget är vårt sätt att överleva. Vi kan inte altid tänka dessa svarta tankar. Ha inte dåligt samvete för att du gör sitt bästa, empati det har du hinkvis! Kramar!

    SvaraRadera