onsdag 6 april 2011

Hello Kitty !

Måste bara skriva av mig lite om en tanke som slog mig inatt när jag inte kunde sova.
Lykke har tre dagar i rad sprungit till garderoben på morgonen och ropat "Hello Kitty vill jag ha"

Tjejen som aldrig brytt sig i kläder och allt är fult. Nu äger vi två urtvättade HK tunikor till min stora fasa men vi har ju varit hemma bara.

Men vi ska komma till poängen:

Det är helt underbart att se lyckan i hennes ögon när hon får sätta på sig just en Hello Kitty tunika och tanken kom då in på mitt jobb. Vi säljer HK och väldigt många tjejer kommer springandes och tjuter av glädje när dom ser det. En hel del lyckliga ögon får man se när föräldrarna låter barnen välja något och helt plötsligt är det jätte roligt att gå i affärer för dessa barn, och dom känner sig så stolta över att få valt själv.

MEN så kommer det några barn som inget annat vill än att ha en tröja med HK men föräldrarna låter bittra och fräser -JAG vägrar att du har Hello Kitty, JAG hatar den där Kitty.

Sorgen i dom barnens ögon gör så jäkla ont.

Jag kan tänka att, va tusan, låt barnen vara barn, det går över ! Men sen går det säkert jättebra att köpa kläder med döskallar på, det är ju skit bra !

Jag tänkte innan jag fick tjejerna att mina barn ska inte ha rosa men dom älskar rosa och även jag gör det nu. Jag är inget stort fan av Hello Kitty men lyckan man sett hos tjejerna är värt vad som helst.

Tänk om någon skulle säga åt oss vad vi absolut inte fick ha på oss bara för att någon i vår närhet hatade just det.

Det kommer även mormödrar som säger att dom skulle vilja köpa till sina barnbarn men mamman skulle bli tokig. Då undrar man ju vem dom vill göra glad, barnet eller mamman ???

Va lär man barnen när man låter så där bitter och hatar allt.


Jag beställt en Hello Kitty klänning till Lykke, hoppas hon blir jätte glad !!!


GOD MORGON !!!


1 kommentar: