lördag 5 mars 2011

Avund, bitterhet och glädje !!!


Vissa människor har det där extra som jag skulle vilja ha.........
Vissa människor kan det där som jag skulle vilja kunna............
jag kan känna avund men samtidigt vara glad för den personens egenskap, för om inte just den personen hade just det där lilla extra så skulle jag inte kunna åka till Bjurs på måndagar och träna, jag skulle inte få fina egensydda saker till Lykke, jag skulle inte ha någon att slänga ur mig allt till, jag skulle inte ha någon som jag alltid vet finns där mm mm............
Va glad åt andra människors framgång, för du har säkert något som andra vill ha. Fast om du snackar skit försvinner allt det där för sånt fungerar aldrig, det lyser igenom allt det där bra som du bär på!!!
Det värsta för mig är det hat jag känner för dom som snackar skit och är otrevliga, för den bitterhet jag känner för dom när det lyckas i livet.
Jag arbeter på att inte känna något alls för just den sortens människor, utan bara lägga min energi på er fantastiska människor där ute som bär på så mycket kunskap och vänlighet.

Jag jobbar vidare på detta.............
Tack å hej !!!


2 kommentarer:

  1. Så klokt skrivet, det stämmer verkligen!

    SvaraRadera
  2. Fast jag så gärna inte vill lägga min energi på fel människor så gör jag det. Men har någonstans börjat lära mig att inte bry mig allt för mycket av skitsnacket, fast det vissa dagar är svårare än andra. Så ikväll rensar vi bort allt skit och laddar på med ny energi :)!

    SvaraRadera